עשה זאת בעצמך הישרדות

עשה זאת בעצמך הישרדות

✶✶✶

תכנית הריאלטי "הישרדות" אולי ירדה מלוח השידורים בישראל, אך טרנד מסיבות יום ההולדת בנושא פופולריות מתמיד היות וניתן להתאים אותו לכל גיל. הקונספט גורם למשתתפים לא רק להפעיל את הדימיון והמחשבה, אלא גם מספק פעילות גופנית, פעילות קבוצתית ואתגרים חוויתיים.

הרעיון בבסיסו פשוט:
חלוקה ל-"שבטים" (קבוצות), כשכל שבט מקבל בנדנה בצבע אחיד ודגל (לדוגמאות ליחצו כאן) אשר מלווה אותם בסדרת משחקים קצרים ומאתגרים שיזכו כל שבט מנצח בניקוד אותו ניתן להמיר בפרסים והפתעות משמחות, כששיא האירוע מתרחש באיחוד מרגש בין השבטים וחגיגה משותפת.

אתגרים קבוצתיים

אחד הדברים המשמעותיים במסיבה שנותן לה את נושא ההישדות הוא האתגרים הקבוצתיים. כמו שצויין קודם החלוקה הראשונית הינה לשבטים שיתנהלו ביחד בשיתוף פעולה ויזכו בפרסים ביחד. כשהחלק הנכסף של המסיבה הוא האיחוד בין השבטים ומסיבת האיחוד החגיגית. למכורי הפורמט כדאי לזכור שבסופו של יום מדובר במסיבה, באירוע חווייתי. אפילו שבתוכנית ישנן הדחות והצבעות האחד כנגד השני, כאן מומלץ לוותר על הרעיון שכן באנו להנות והאירוע כולו בסימן הנאה וכיף.

כאשר האורחים הקטנים מגיעים ל"אי" מתקיים תהליך החלוקה לשבטים, (לרוב נחלק לשני שבטים אך אם מדובר על קבוצת משתפים גדולה ניתן לחלק גם ליותר מזה – רק חובה לוודא שנערכים בהתאם עם מספר עמדות פעילות, בנדנות, דגלים וכו' ) ויאללה, מתחילים!… – הכניסו את הבנדנות לתוך שק אטום כשכל משתתף מגריל לו בנדנה אחת וכך נקבעת החלוקה לשבטים. (אם מדובר בקבוצה שלא כל הילדים מכירים מלפני מומלץ להכין תגי שם לכולם דבר שיעזור לתפעילות במשימות ולצורך גיבוש השבט). עכשיו כשיש לנו שבטים- כל שבט מקבל לוח וכלי כתיבה ומנחה הפעילות נותן את המשימה הקבוצתית הראשונה- בחירת השם לשבט ויצירת הדגל (פעילות יצירתית גם ברמה המעשית וגם ברמה הרעיונית של כיצד ליצור וכמה רחוק ניתן להפליג עם הדמיון).

לפני המסיבה חשוב חשוב חשוב לבנות מאגר משימות ואתגרים קבוצתיים שיהיו גוף הפעילות ויהוו התחרות שבין השבטים. כדאי לשמור על רמת הפעילות מותאמת לגיל המשתתפים ומגוון פעילויות שיתנו לכל משתתף מקום להפגין יכולות גבוהות – לא כל הפעילויות יהיו ספורטיביות, אלא שילוב של ספורט, יצירה, דמיון וכו'…
לצורך מעקב התוצאות יש לדאוג במעוד מועד ללוח המחולק לטבלאה בה כל עמודה מתארת שבטה וכל שורה תציין פעילות מתוך רשימת האתגרים. מומלץ לנקד בצורה נדיבה גם את השבט ה"מפסיד" כדי לשמור על מורל גבוה לכל המשתתפים ולוודא שהפער הנצבר בין השבטים לא יהיה משמעותי מידי. לקראת האיחוד המרגש יש לתכנן שניים או שלושה אתגרים אישיים שיעשו לחברי השבט ה"מנצח" כדי לקבוע את השורד האולטימטיבי של המסיבה.

פרסים

כיוון שמדובר במסיבה ואנחנו לא רוצים שחלק מהמשתתפם יצאו מאוכזבים ובלי פרסים בכלל, מומלץ להכין מראש כמה סוגים של פרסים ברמת "שווי" שונה וליצור מחירון לכל פרס. בסיום של כל אתגר נותנים לשבטים אופציה לגשת לשולחן הפרסים ולבחור פרס לפי כמות הנקודות שברשותם. השבט יכול לבחור לצבור נקודות של מספר אתגרים כדי לבחור בפרס שווה יותר או לגשת ולבחור עם סך הנקודות שכבר ברשותם פרס בשווי נמוך יותר, כך נוודא ששום שבט לא מסיים את הפעילות בידיים ריקות. בנוסף יש להכין פרס מיוחד לשורד האחרון שעל פי הקונספט יהיה פרס שווה במיוחד שיתן מוטיבציה לכל אורך הפעילות לכל המשתתפים.
קונספט המסיבה מתחיל עוד משלב ההזמנות, ממשיך בתפאורה, כלי האוכל והאוירה כשכולם ברוח ה"הישרדות".

ההזמנות

להכנת ההזמנות ניתן להוריד הזמנה בלינק מטה ולהדפיס.
במקרה של כמות הזמנות רבה מומלץ להשתמש במכונת צילום.
להורדת הזמנות ליום הולדת הישרדות לחצו כאן

תפריט הישרדות

יום הולדת הישרדות לא שלם ללא תפריט מהנה כדי להשלים את הנושא. המנות יכולות להשאר פשוטות וכוללות פריטים כגון:

  • פירות טריים עם פירות טרופיים כגון אננס, בננות, פפאיה וגויאבה
  • דגים – שניצלוני דג או עוף
  • סיר גדול של אורז
  • משקאות טרופיים מוגשים בקוקוס
  • תולעי גומי עכבישי גומי …וכל חייה זוחלת מגומי תתאים לאוירה

רעיון נוסף הוא להקים מדורה/גריל ולאפשר לאורח "לבשל" מזון משלהם כמו בתוכנית לצורך זה יש להכין פריטים משופדים מראש שהאורחים יכולים פשוט לזרוק על הגריל. צלי ירקות חיים היא עוד אפשרות מזון כי הוא כיף והולך יחד עם הנושא האי.

רגע!! לפני שאתם מדליקים את הלפידים הנה כמה טיפים:

  • קודם כל ולפני הכל הכי חשוב זה בטיחות, לבדוק היטב את כל שטח הפעילות מכל מפגע מסוכן, פינות חדות,ברזלים, בורות, תעלות או בקיצור כל מה שעלול לגרום לפגיעה או נזק.
  • האידיאל הוא לקיים את הפעילות בחוץ היות שחלק גדול מהכיף הוא אתגרים משלבים בתוכם מים ולכלוך (מה שיצור אתגר משפחתי לאחר המסיבה לנקות את הבית אם הפעילויות יתקיימו בתוכו).
  • לצערנו, לא כל אחד מאיתנו הוא גיא זוארץ. המנחה של הפעילות הוא דמות משמעותית שתתן את הטון לאירוע כולו-  הוא מכריע את האתגרים, מקדם את האירוע ואחראי לקצב המסיבה. ולכן כדאי ורצוי לבחור בדמות אנרגטית וכריזמטית שתוכל לעמוד באתגר.

דוגמאות לאתגרים קבוצתיים

  • אתגר הנעליים – על כל הילדים להוריד את הנעליים ערבבו אותם ועשו מהם ערימה גדולה.על כל שבט ליצור מעגל .כאשר המנחה מזניק על כולם נשאר לזנק לערימה ולמצוא את הנעליים שלהם. כל אחד אשר מוצא את נעליו יהיה רשאי לחזור למקומו במעגל . השבט הראשון שיחזור עם הנעלים נעולות למקומו המוגדר יוכרז כמנצח.
  • המטאטא והביצה – (רצוי על דשא) לכל שבט ינתנו מטאטא וביצה. מבעוד מועד יש להכין שטח מוגדר עם עמוד/מקל באדמה.. על חבר אחד מכל צוות לטאטא את הביצה במסלולו המוגדר כשבקצהו המקל, להסתובב סביבו ולחזור את כל הדרך חזרה כדי להעביר את המטאטא ואת הביצה לשחקן הבא בתור. השבט ראשון שישלים את האתגר מנצח. ** אם שחקן שובר ביצה הוא יאלץ לחזור כדי להתחיל את המסלול מתחילתו עם ביצה חדשה.
  • אתגר התפוז – (ניתן להשתמש באותו המסלול) כל שבט יקבל תפוז. חבר השבט הראשון יניח את התפוז מתחת לצוואר יעבור את המסלול ויעביר אותו לצוואר הבא בתור בלי להעזר בידיים. אם התפוז נופל על חבר השבט להתחיל את המסלול מחדש. השבא הראשון שכל חבריו ישלימו את האתגר מנצח.
  • אתגר הפאזל – לאתגר זה נצטרך כמה פאזלים (לפי מספר השבטים) – דומים/זהים עם מספר חלקים שווה. את הפזאלים יש להעביר לשני שקים ללא תמונת ההדרכה. בהזנקת המנחה לתתן לכל שבט להרכיב את הפזל המוגדר שלו, השבט שיסיים ראשון הוא המנצח (אם השבטים מתקשים ניתן לספק להם את תמונת ההדרכה רק כדי לזרז את התהליך)
  • אתגר האכילה – כמובן שבשלב הזה הילדים לא אוכלים ג'וקים או חלקים פנימיים של בעלי חיים למרות זאת עדיין ניתן לעשות את החוויה מהנה. תנו לכל חבר שבט צלחת ובו סוג של מזון – (רצוי תולעי גומי וממתקים דמויי חרקים כדי שיהיה דמיון לאתגר המקורי) לאחר שכל שורד מול הצלחת שלו על כולם לשים את הידיים מאחורי הגב ובהזנקת המנחה על המתחרים לסיים את כל מה שבצלחות, השבט הראשון שמסיים את הכל מהצלחות מנצח!

דוגמא לאתגר יחיד

משחק הבלון – לפני המסיבה יש לנפח בלונים בכמות שמספיקה לשבט אחד . עכשיו לקשור לכל ילד בלון ללולאה בבגד או סביב המותניים בעזרת חוט. כאשר כולם מוכנים והבלונים קשורים הייטב המנחה מזניק ..ואז על כל מתחרה לפוצץ את הבלונים של כל שאר המתחרים. האחרון שנשאר עם בלון מנופח הוא השורד האחרון וזוכה בפרס הגדול.

אביזרים למסיבה בסגנון הוואי

לרכישה און ליין אתר הולה או אתר מסיבונט

טיפים נוספים שאולי יעניינו אותך

התקשרו עכשיו
שינוי גודל גופנים
ניגודיות